Norsk forum for Tupperware Velkommen til din Tupperware ressursside - Alt du trenger til kjøkken, husholdning og hele familien.

Vekst i framvoksende markeder


Tupperware har vist en eksplosiv vekst i framvoksende markeder og i en melding fra børsen kunne vi lese at TUP-aksjen hadde styrket seg med mer enn 150% de siste tolv månedene grunnet oppgang spesielt i Asia regionen.

Et bilde tatt av familien på ekspedisjon i Beijing

Tupperwares suksess i framvoksende markeder skyldes i stor grad en voksende middelklasse på steder som Brasil, Kina, India og Indonesia hvor den travle befolkningen bruker mer og mer på mat. I takt med den økonomiske velstanden oppstår det større etterspørsel etter Tupperware produkter for å lagre matrester.

Tupperware Brands (TUP) Salgsapparat vokste i siste kvartal (2009) til svimlende 2,4 millioner på verdensbasis, og har planer om å akselerere veksten til 9% i år. Mens Tupperware homeparties ikke lenger er like populært i USA som før ser det altså ut til at praksisen blir svært godt mottatt i verdens framvoksende markeder.

Også administrerende direktør Rick Goings kommenterte at Tupperwares direkte salg forretningsmodell hadde veldig stor suksess i land som India hvor kvinner har få muligheter til å tjene penger.

Gå ikke glipp av en eneste nyhet om Tupperware

                Skriv inn din epost-adresse i feltet her,
                så sender vi deg nyhetsvarsel...

Diskuter eller gi din mening