Norsk forum for Tupperware Velkommen til din Tupperware ressursside - Alt du trenger til kjøkken, husholdning og hele familien.

Tupperwares flotte garanti

Tupperware har som mange vet en fantastisk garanti på sine produkter. Man kan levere det inn og få ødelagte ting byttet, uavhengig av hvor i verden de er kjøpt, uansett hvor du bor. Kvittering er ikke nødvendig, vi har jo livstidsgaranti. Garanti er selvfølgelig flott, men når man er skyld i det selv er det verre…

Det var nemlig det jeg opplevde da jeg i min yngre dager skulle være hyggelig med noen fugler ute i hagen. Det er selvfølgelig mange år siden og jeg har lært mye siden den gang.

Man skulle vel kanskje ønske at man kunne fått en tabbegaranti, eller en sånn type garanti som dekket alle typer skader uansett hvor idiotisk det enn måtte være, men slik er det dessverre ikke.

Jeg har heldigvis lært litt her og der i min husmorkarriere. Matauke til husholdningen var i gang og jeg sto og skar vekk overflødig fett av lammekjøtt. Kjøttet skulle da fryses ned.

Fettet som ble til overs fikk meg til å tenke på de små fjærdekte uteliggerne som kunne trenge noen ekstra kalorier til vinteren. De satt der ute og så innmari kalde og sultne ut, og hvem kan vel stå imot slikt.

Så jeg tenkte at den perfekte middagen til disse nusselige fuglene måtte være litt smeltet talg blandet med fuglesnaks. Skulle kanskje vurdert patent med en gang, for det fantes jo ikke meiseboller den gang.

Vel… Jeg ville smelte talgen i mikroovnen og blande med litt annet fuglesnacks. Jeg fant så frem en av mine mange tupperware boller, og sendte det hele inn i mikroen. Til min store forskrekkelse ble resultatet noe helt annet enn jeg hadde forventet, både for meg og fuglene som nå så enda mer sultne ut.

Fettet var riktignok smeltet, men det var bollen også. Når jeg åpnet døra var det som om syndefloden slo imot meg og et hav av smeltet fett og plastikk kom veltende ut. Det eneste som var igjen av bollen var den øverste kanten som lå på toppen og fløt som en redningsbøye.

Fuglene fikk dessverre kun noen brødskalker som plaster på såret, og kan være glade for at det finnes meiseboller i handelen i dag. Vi andre kan glede oss over at tupperware faktisk har løst problemet.

Du får nemlig nå produkter som ville tålt dette, nemlig Microplus. Bare så synd jeg ikke hadde dette den gangen.

Gå ikke glipp av en eneste nyhet om Tupperware

                Skriv inn din epost-adresse i feltet her,
                så sender vi deg nyhetsvarsel...

Kommentarer

10 kommentarer til “Tupperwares flotte garanti”
  1. Tonje sier:

    Hej.

    Jag har en box som er förstörad i samband med frysning av jordgubbssylt.
    Den sprakk helt enkelt.

    Är detta något som omfattas av garantin?

  2. Irene sier:

    Hei
    Ja da har du hatt utur.
    Jeg vet ikke vilken Tupperware boks du har hatt ditt jorbærsylt i.
    Vi har ulike bokser til ulike foremål.
    Og noen bokser anbefales ikke i fryser.

    Om du ser på side 4 i magasinet så ser du ulike symboler på hvordan
    produktene kan behandles.

    Så ser du på siden i magasinet hvor du finner det produktet som er blitt
    ødelagt.Se om det tåler frys.

    Tupperware har mange ulike produkter for at vi skal finne rett produkt til
    rett bruk.

    Vi har egne frysebeholdere.
    Vi har beholdere som tåler både frys, mikroovn og stekeovn

  3. ael sier:

    Hei,

    Jeg var uheldig og mistet Ultra Plus 3l i gulvet. Den gikk i stykker – den sprakk flere steder, nesten som den knuste. Dekkes dette av garantien – eller er det slik at de ikke tåler et «støt»!?

  4. Irene sier:

    Hei!

    Ja den kan faktisk knuse så, du har vært max uheldig.

    Det fulgte med en brosjyre når du kjøpte Ultra Pluss Gryten, i den står det at hvis den behandles uvørent eller hvis den faller ned, kan produktet skalle av eller knuse.

    En glassbolle som mistes i gulvet og knuser, har heller ingen garanti.

    Ta kontakt med oss, så skal vi gi deg et godt tilbud på ny gryte.
    Hilsen Irene.

  5. Cathrine sier:

    Hei!

    Jeg har alltid vært tilhenger av Tupperware og har hatt mange partyer hjemme hos meg. Jeg jobber på IKEA og vi har jo mange flotte boller der også men det jeg liker så godt med Tupperware er at det er livslang garanti og at produktene er så brukervennlige. I alle år har jeg aldri hatt problemer med et produkt så jeg har aldri fått sett hvordan garantigreiene fungerer…. inntil nå.. og jeg må si at jeg ble veldig overrasket og skuffet. En av mine godt brukte «Space Maker» gikk i stykker. Mannen min skulle åpne den og den rett og slett knakk i festet ved lokket. Først ble jeg lei meg men så kom jeg på at det er jo garanti :) og da jeg holdt et nytt party her hjemme så leverte jeg den til konsulenten. Gikk noen dager så fikk jeg den tilbake hvor han sa » nei, den er mistet i gulvet så garantien gjelder ikke» Den er aldeles IKKE mistet i gulvet så han tok den med seg igjen. Gikk noen dager så fikk jeg den tilbake hvor han sa » den har en annen skade også på seg som ikke gjelder garantien så derfor får du ikke byttet den. At den nye sjefen i Danmark ble kjempesur hvis han sendte den inn. Jeg ble utrolig sjokkert og veldig skuffet. Hva forventer Tupperware med livslang garanti? at produktet står i skapet og ikke blir brukt slik at det ikke kan komme andre merker på den i tilfelle en har behov for garanti. ALLE mine tupperware produkter er godt brukt og det synes på de også. Selvsagt så gjør det det. I dette tilfelle så hadde mannen min satt Save Makeren litt fornærme komfyren og det var litt smeltemerker under. Den er helt brukbar uansett hvis det ikke var for det lokkfestet som knakk. Akkurat nå føler jeg og flere av mine faste tupperwaregjester at IKEA produktene kan en jo liksågodt kjøpe for de er mye billigere. Går de i stykker så kan en kaste de og kjøpe nye. Her må jeg jo kjøpe ny likevel for garantien gjelder ikke. Så for meg så synes jeg «livslang» garanti høres helt topp ut, helt til en får brukt for det. Da er det plutselig ikke så topp lenger.

    Hilsen Cathrine

    • irene sier:

      Hei.
      I Norge har Tupperware livsvarig garanti mot produksjonsfeil. I Norge betyr det at garantien gjelder i 30 år.

      For å lage en plast boks må ingrediensene smeltes, dette forandrer molekylene og gjør at ulike blandinger kan ha ulike bruks egenskaper.

      Når et produkt får smelteskade forandrer dette molekylene på nytt slik at produktet blir mere sårbart for andre feil og skader.
      Derfor dekker vi ikke skader på produkter som har smelteskader.

      Når ett Tupperware produkt som ikke kan skaffes lengre, er gått i stykker,
      leveres hele produktet komplett inn til Tupperware og Tupperware leverer ut ett komplett nytt tilsvarende produkt som kompensasjon.

      Tupperware yter denne garantien uten å spørre etter kvittering eller annet
      bevis på hvor, når eller av hvem produktet er kjøpt.

      Tupperware lager spesial produkter til oppbevaring, servering,matlaging i
      mikrobølgeovn og stekeovn.
      Ulike produkter kan tåle fra – 25 grader til + 250 grader.
      De fleste skal også tåle oppvask maskin.

      Tupperware har unike produkt løsninger som blir etterlignet.
      Disse etterligningene har ofte en annen kvalitet, som gjør at de tåler mindre og blir fortere ødelagt eller deformert.

      Tupperware er et kvalitets produkt som vi kan velge på samme måte som vi velger merke klær eller bil. Det er kvaliteten og helheten som teller.

  6. Astrid sier:

    Hei
    Jeg har vært forhandler av det flotte produktet tupperware, og det er få som brenner så for dette som jeg. Da vi flyttet til et annet fylke sluttet jeg som forhandler, men kjøper og har hatt flere partyer.

    Jeg har alltid sagt, produktet har evighetsgarant, har ikke opplevd å bli avvist ved reklamasjon. Det er derfor jeg også brenner ekstra forproduktet.

    For leden leverte jeg inn et gammelt 2 litermål fra ca 1970, kan hende noen år eldre. Feilen var det røde trykket på dl målene var borte, selfølgelig også slitt etter tides bruk. Da fikk jeg negativ svar, ikke reklamasjonsrett. Da forsvant gnisten for produktet. Tenk å ikke gi reklamasjon, der bommet dere.

    Da jeg solgte hadde jeg en tilsvarende sak, fikk ny og på ALLE partyer sener tok jeg frem denne fantastikse reklamasjone. Det gjorde kundene ennå mer sikker å satse på produktet. Det var salgsreklame det!!

    Men, men dette er et valg fra dere, da kan jeg ikke reklamere for produktet slik jeg har gjort tidligere. Gnisten ble slukket.

    Jeg lever med at jeg ikke fikk reklamasjonen, men kan dere leve med det?

    Vet at jeg har «solgt» produktet for selgerne her, med min positive garanti til tupperware. Nå selger jeg nok ikke mer, for jeg kan ikke bruke min fantastikse opplevelse mer.

    Dame på 47

    • TWFORUM sier:

      Hei.
      Først og fremst er det viktig å huske på at denne nettsiden ikke er Tupperware offisielt, men kun et samlingspunkt for flere Tupperware entusiaster med felles interesse.

      Det var veldig trist at du har mistet gnisten.
      Tupperware har en flott garanti på Tupperware produktene. i Norge har vi livsvarig garanti det betyr 30 år mot material og fabrikasjons feil.

      Tupperware har snart 50 års jubileum i Norge.

      Du skriver at ditt mål er fra 70 tallet Det er 30 – 40 år gammelt.
      Feilen du beskriver med at fargen er forsvunnet fra måleskalaen, måleskalaen er
      uthevet på denne kannen og dekkes ikke av garantien.
      Problemet er lett å løse ved å farge over med rød permanent tusj.

      Når skriften er trykt på, slik at hele måleskalaen blir borte, er dette en feil som dekkes av garantien.

      Når skriften er en del av plasten og kan kjennes med fingrene slik som blindeskrift og har farge trykt utenpå for å fremheve skriften, dekkes ikke
      dette av garantien, produktet er jo fremdeles lesbart og brukbart.

      Alle synes ikke dette er ok. Det er bare å beklage.

      Tupperware selger plast, Tupperware bytter mange ødelagte produkter.
      Glassmagasinet selger glass, glassmagasinet bytter få ødelagte produkter.
      Så jeg er fremdeles tupperert.

  7. Gro Nøkleby-Olsen sier:

    Hei.mulig jeg har misforstått noe viktig men den 20 aug i 2011 leverte jeg inn to like kaketiner. fordi bærehåndtaket var ødelagt. Jeg fikk beskjed om at dette ikke var noe problem . jeg skulle få nye kaketiner. Har i ettertid spurt mange ganger om jeg enten får nye eller i det minste kan få de tilbake ?? Jo da de kommer til mandag…. men neste gang jeg spør så jo da hun får de snart. Er ikke det litt merkelig. ønsker meg mine fullt brukbare kaketiner tilbake hvis de ikke dekkes av garantien . det koster tross alt mye for å kjøpe 2 nye. hilsen Gro Nøkleby-olsen

    • TWFORUM sier:

      Hei,

      Har du forsøkt å kontakte distributøren eller noen andre i det distriktet du bor? Dersom du ikke oppnår noe kontakt kan du forsøke å sende inn hendvendelse via oss som vi vil formidle videre gjennom tupperware.no.

      Da skal man (i teorien) bli kontaktet av ansvarlige distributør.

      Det er jo dumt når noen lover ting og ikke følger opp, og selv om vi ikke kjenner til dette spesifikke tilfellet så høres det ut som det er noen rutiner som svikter…

      Håper det løser seg :)

      Mvh.
      Siv A.

Diskuter eller gi din mening